خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی‌مقدم: وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم معتدل و بی‌حاشیه هستند.

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ترکیب کابینه پیشنهادی رییس‌جمهوری به مجلس شورای اسلامی را تقریباً بی‌حاشیه و بدون برچسب‌ سیاسی و معتدل توصیف کرد.

آیت الله غلامرضا مصباحی‌مقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ترکیب کابینه پیشنهادی آیت الله سید ابراهیم رییسی به مجلس شورای اسلامی، کابینه را ترکیبی از نیروهای نسبتا جوان و با سوابق اجرایی و متخصص ارزیابی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: افرادی که معرفی شده‌اند تقریباً بی‌حاشیه و بدون برچسب‌ سیاسی هستند و می‌توان گفت که وزیران پیشنهادی ترکیبی معتدل را تشکیل می‌دهند.

مصباحی مقدم با اشاره به انتصاب محمد مخبر و غلامحسین اسماعیلی به عنوان معاون اول و رییس دفتر رییس جمهوری گفت: آقای مخبر دارای تجربیات بسیار موفق و طولانی مدت هستند، آقای اسماعیلی را هم حدود ۳۰ سال است که می‌شناسم و تجربیات او در قوه قضاییه بسیار چشمگیر و موفقیت‌آمیز بوده است.

وی، رویکرد دولت رییسی را با دولت‌های قبل متفاوت دانست و گفت: همین موضوع که ۸ سال کشور به گونه‌ای اداره شده و حالا می‌خواهد چرخش، تحول و تغییر در آن پدید آید چالش بزرگی پیش روی وزیران پیشنهادی است.

وزیران پیشنهادی راهبرد مشخص و برنامه‌ داشته باشند

مصباحی‌مقدم گفت: وزیران پیشنهادی باید عزم جزم و راهبرد مشخص و برنامه‌ای برای این تغییر و تحولات داشته باشند و اگر در دستگاه‌های اجرایی، مدیرانی هستند که با تفکر و رویکرد اینها همخوانی ندارند، در صورت لزوم تغییراتی بدهند و اگر شایستگی‌ افراد در زیرمجموعه دستگاه‌ها احراز می‌شود به‌کار خودشان ادامه دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: موضوع مهم این است که مجموعه کابینه باید یک جهت‌گیری همسو و هم افزا داشته و همدیگر را کمک کنند، در تعارض با یکدیگر عمل نکنند و کارهای هم را خنثی نکنند.

دولت توان تغییر را دارد

مصباحی‌مقدم  در ادامه به توانمندی دولت سیزدهم در ایجاد تغییر و تحول اشاره کرد و گفت: دولت باید رضایت عامه مردم را تامین کند و اعتماد عمومی را بازسازی و احیا کرده و کاری کند که مردم احساس رضایت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  درباره توانمندی وزیران برای مواجهه با چالش‌های پیشرو، گفت: البته قضاوت من کلی است.  وزیران به صورت کلی دارای توانمندی برای مقابله با چالش‌های پیش‌رو هستند و حتما باید مجاهدانه و شبانه‌روزی کار کنند و از استراحت خود بکاهند و با کار، تلاش، کوشش، پیگیری، خلاقیت و ابتکار هستند از عهده مسوولیت و وظایف خود برآیند.

مصباحی‌مقدم با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی برای تشکیل هرچه سریع‌تر کابینه، گفت: ان‌شاءالله مجلس از دولت حمایت کند و این حمایت به شکلی باشد که کابینه سریع‌تر رای بیاورد و کار خود را شروع کند. همچنین سه قوه باید با هم همکاری کنند به ویژه مجلس که کارهای دولت وابسته به تصمیم‌گیری‌ها آن است.

وی افزود: مجلس با حمایتی که از دولت انجام می‌دهد می‌تواند میدان عمل را برای دولتمردان باز کند و شرایط را برای کار و تلاش و فعالیت و خدمت وزیران تسهیل کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد امید است که با همکاری و همگرایی دولت و مجلس و قوه قضاییه مشکلات پیش رو برطرف شود.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا