خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی‌مقدم: اقدام رییس جمهور فرانسه جنایت علیه بشریت است

‎مقدم در گفت‌وگو با میزان، ضمن محکوم کردن اهانت رییس جمهور فرانسه نسبت به پیامبر اکرم (ص)، بیان کرد: کاری که مجله شارلی ابدو انجام داد جنایتی علیه بشریت است، زیرا انبیاء الهی برای هدایت انسان‌ها آمده‌اند و این جزو حقوق بشر است و در نزد همه مردم قداست دارد و ارزش تلقی می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توهین به انبیاء در هر دینی اهانت به ارزش‌ها و بشریت است، زیرا ارزش‌هایی که فرد برای آن از جان خود هم مایه می‌گذارد جزو حقوق انسان‌هاست.
وی افزود: از کاستی‌های اعلامیه جهانی حقوق بشر این است که اعتقادات مردم باید محترم شمرده شود و کاری که رییس جمهور فرانسه در حمایت از مجله شارلی ابدو انجام داد بسیار غلط بود و او هم مرتکب جنایت شد.
مصباحی‌مقدم افزود: اقدام رییس جمهور فرانسه رفتاری حماقت‌بار بود که احساسات حدود ۲ میلیارد مسلمان جهان را تحریک می‌کند و طبعاً احتمال بروز هر رفتاری را سبب می‌شود. هر اتفاقی که در این باره در جهان رخ بدهد مسبب آن رییس جمهور فرانسه است، زیرا او مسلمانان را تحریک کرده است.
عضو مجلس خبرگان در پایان گفت: اقدام رییس جمهور فرانسه در اهانت به رسول اکرم (ص) خطرناک و فصاحت بار بود و مسلمانان باید همچنان این رفتار وی را محکوم کنند و نباید به این زودی‌ها دست از محکومیت خود بردارند. باید تا جایی پیش برویم که ریشه این چنین رفتار‌های ناپسند بسوزد و خشک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا