خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: رفتار نمایندگان مجلس باید برای مردم امیدبخش باشد و بتواند امید را به جامعه برگرداند.

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم در مورد دیدار ویدئوکنفرانسی مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس یازدهم گفت: رهبر معظم انقلاب به خوبی چارچوب رفتار و اولویت های مجلس را بیان کردند بطوریکه رفتار نمایندگان مجلس باید برای مردم امیدبخش باشد و بتواند امید را به جامعه برگرداند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، ضمن اشاره به اینکه مجلس یازدهم مجلسی قوی است که پایبندی اش را به اصول و مبانی جمهوری اسلامی نشان داده است، افزود:

مجلس باید درصدد حل مشکلات مردم باشد و برای اینکه مشکلات حل شود باید رفتار تعاملی را با دولت داشته باشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند می بایست تنش ایجاد نشود و زبان و ادبیاتی که به کار می گیرند، زبان قوی ولی همراه با حفظ احترامات مسئولین دولت باشد.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری اولویت های چهار ساله مجلس را بیان کردند بطوریکه باید سیاست های پولی و مالی اصلاح شود و ارزش پول ملی حفظ گردد و جلوی رشد بی رویه قیمت ارز و سکه و کالاها و خدمات گرفته شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین به بحث تولید اشاره کرده و خواستار توجه مجلس به سخنان رهبری انقلاب در این خصوص و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع موانع تولید شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه مجلس چگونه می تواند هم سوال و نظارت بر وزرا و رییس جمهور را پیگیری نماید و هم تنش ایجاد نکند، گفت:

مقام معظم رهبری نیز تاکید داشتند که سوال و تحقیق و تفحص جزو حقوق نمایندگان است و سوال کردن از مسئولین از جمله رییس جمهور را نفی نکردند و تحقیق و تفحص را هم مورد مناقشه قرار ندادند.

آیت‌الله مصباحی مقدم ادامه داد: آنچه که باید رعایت شود این است که این اقدامات باید همراه با حفظ آداب و نزاکت باشد و همراه با توهین نباشد، به صورت مستدل، قاطع و قوی، مصالح ملت و منافع مردم پیگیری شود اما شیوه، تنش آفرین نباشد.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: دولت هم باید در مقابل سوالات نمایندگان مردم حضور خودش را نشان دهد و چه رییس جمهور و چه وزرا باید برای پاسخگویی آماده باشند، علاوه بر این، اگر تحقیق و تفحص صورت بگیرد به آن میدان داده شود تا امکان انجام آن فراهم گردد. وظیفه قانونی مجلس نباید کنار گذاشته شود و نفس سوال یا استیضاح، ناشایست و تنش زا نیست، آنچه مهم است شیوه انجام آنهاست.

 

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا