خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: تصویب طرح‌هایی چون مالیات بر خانه‌های خالی اقدام بسیار درستی در مجلس یازدهم است

این طرح اگر زودتر عملیاتی می‌شد می توانست جلوی افزایش قیمت مسکن را کنترل کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم در مقطع فعلی زود است؛ اما رویکرد نمایندگان در حوزه اقتصادی قابل قبول بوده است.

آیت‌الله «غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره عملکرد مجلس یازدهم در چند ماه اخیر اظهار کرد: بنده برای ارائه عملکرد مجلس یازدهم زمان طی شده را کافی نمی‌دانم و معتقدم باید برای ارزیابی رویکرد مجلس یازدهم زمان بیشتری بگذرد.

رویکرد مجلس یازدهم درباره مسائل اقتصادی قابل قبول است

وی افزود: آنچه در ارزیابی مجلس شورای اسلامی مهم و مدنظر است، رویکرد است و رویکرد مجلس یازدهم نسب به مسائل کشور به خصوص مسائل اقتصادی رویکرد قابل قبولی است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: مجلس یازدهم از اینکه در حاشیه باشد و در متن قضایا قرار نگیرد، در حال خروج است و تلاش می‌کند نگذارد آنچه باید از طریق مجلس به تصویب برسد، بیرون از مجلس درباره‌اش تصمیم‌گیری شود.

مجلس یازدهمی ها می توانند مجلس را به رأس امور بازگردانند

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم وعده دادند که مجلس باید در راس امور باشد. از این روی، نمایندگان در تلاشند که این مهم عملیاتی شود و این رویکرد بسیار مهم است و نشان می دهد تحرکات مجلس و طرح‌هایی که در آن مطرح می‌شود، براساس نگاه کارشناسی شده است.

مصباحی مقدم با بیان اینکه تصویب طرح‌هایی چون مالیات بر خانه‌های خالی، اقدام بسیار درستی در مجلس یازدهم است، تاکید کرد: این طرح اگر زودتر عملیاتی می‌شد، می توانست جلوی افزایش قیمت مسکن را بگیرد؛ از این روی، نظیر این طرح‌ها اگر در مجلس عملیاتی شود، بدون شک اتفاق مبارک و خوبی برای مردم و کشور است.

طرح‌های مالیات بر درآمد و مالیات بر خانه‌های خالی باید هرچه زودتر اجرا شود

وی افزود: طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز از طرح‌های دیگری است که مجلس باید آن را دنبال کند، چون اگر مجلس در کنار این طرح، طرح مالیات بر مجموعه درآمدها را هم طرح تصویب کند، جلوی درآمدهای کلان بدون مالیات را می گیرد و این وضعیت به بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک می کند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: مالیات بر مجموعه درآمدها سبب می‌شود، افرادی که به چند شغل و کار مشغولند، مالیات همه کارهای خود پرداخت کنند و این سبب می شود شکاف طبقاتی در جامعه ما کاهش پیدا کند.

توزیع ثروت در دهک‌های جامعه ما اصلا خوب نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از شاخص های اقتصادی در جهان، شاخص ضریب جینی است که در کشور ما ۴/۲ دهم است که این روند نشان دهنده بد بودن توزیع ثروت در دهک‌های جامعه ماست که این رویه باید اصلاح شود؛ از این روی، اگر مجلس بتواند این مالیات‌ها را وضع کنند، ضریب جینی اصلاح می شود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: هر مقدار ضریب جینی زیر ۴ باشد، به نفع گروه کم درآمد جامعه است و البته به معنای این است که صاحبان درآمدهای هنگفت مالیات واقعی پرداخت می کنند.

 

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا