خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: امروز جریان مقاومت آزادی بحر تا نهر را دنبال می‌کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: . امروز جایگاه مقاومت فلسطین ارتقاء پیدا کرده به طوری که خود باروی میان آن‌ها بسیار قوت گرفته و اکنون به این بسنده نمی کنند که تهاجم نکنند؛ بلکه آرمان آزادی سرزمین فلسطین از بحر تا نهر را دنبال می‌کنند.

آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این پرسش که وظیفه کشورهای مسلمان در برابر سیاست استکبار و صهیونیسم مبنی بر کمرنگ کردن مسأله‌ فلسطین در ذهنیت جوامع مسلمان و به سمت فراموشی راندن آن چیست؟ اظهار کرد: وظیفه دولت‌های اسلامی به اقتضاء مبانی اسلام و ارزش‌های اسلامی و همچنین آرمان‌های ملت‌های مسلمان و انتظاراتی که ملت‌های مسلمان  از حکومت‌های اسلامی دارند حمایت از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهونیستی و پیگیری اهداف ملت مقاوم فلسطین در مناسبات بین‌المللی و ارتباط با سایر کشورها و مطالبه گری از مجامع جهانی و گوشزد کردن این مسائل به مقامات کشورهای طرف تجارت آنان است.

وی ادامه داد: همه دولت‌های اسلامی باید عزم خود را در حمایت همه جانبه از مردم فلسطین جزم کنند. بخشی از این حمایت جنبه سیاسی، بخشی جنبه تبلیغاتی و بخشی جنبه اقدام عملی به معنای برداشتن گام‌هایی برای تحت فشار قراردادن رژیم صهیونیستی است. به طور مثال از میدان دادن به شرکت‌های صهیونیستی باید بپرهیزند و با تحریم آنان  قطع همکاری خود را اعلام کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا شعار «دفاع از حقوق کودک و زن»  سازمان ملل  و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری شامل کودکان و زنان مظلوم یمن و فلسطین نمی‌شود، گفت: بسیار روشن است که شعار حمایت از زنان و کودکان که شعار حقوق بشری است و در مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر بسیار مطرح می‌شود با تبعیض دنبال می‌شود. ما شاهد هستیم بیش از هفتاد سال از عمر اشغال فلسطین  می‌گذرد و پنج سال است که مردم یمن مخصوصا زنان و کودکان  تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته‌اند. بسیاری از آنان به شهادت رسیده‌انند. بسیاری از آنان از نظر مواد غذایی و امکانات دچار مشکلات کشنده هستند اما صدای حمایتی از سوی مجامع بین‌المللی شنیده نمی‌شود.

وی افزود: این مجامع در حالی  که مدعی واقعی بودن مواضع خود هستند، نباید در این صحنه‌ها غایب باشند؛ بلکه باید در مبارزه با صهیونیسم، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیش‌تاز باشند .

وی در بخش پایانی این مصاحبه با اشاره به نتایج مبارزه برای آزادی فلسطین، گفت: پس از اشغال سرزمین های فلسطین مبارزه با رژیم جعلی آغاز شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اوج رسید. مسئله فلسطین با رهنمودهای امام خمینی(ره) از یک مسئله فلسطینی و عربی به یک مسئله اسلامی و بعد به موضوعی جهانی تبدیل شد. امروز جایگاه مقاومت فلسطین ارتقاء پیدا کرده به طوری که خود باوری میان آن‌ها بسیار قوت گرفته و اکنون به این بسنده نمی‌کنند که تهاجم نکنند؛ بلکه آرمان آزادی سرزمین فلسطین از بحر تا نهر را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا