فقط خبرفقه منابع مالی دولت اسلامی

فقه منابع مالی دولت اسلامی / حقوق متقابل دولت و مردم

تحریریه سیاسی خبرگزاری میزان برای تببین دولت اسلامی در عصر حاضر و تکالیف و صلاحیت هایی که دارد، ۱۵ بُرش از کتاب «فقه منابع مالی دولت اسلامی» که به قلم «آیت‌الله غلامرضا مصباحی مقدم» عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گردآوری شده است را منتشر می‌کند.
بیشتر

رعایت حقوق و آزادی‌های مردم
مردم در برابر دولت از حقوقی برخوردارند و متقابلاَ دولت بر عهده مردم حقوقی دارد که باید از هر دو طرف رعایت شود.
البته حقوق مردم بر عهده دولت منحصر به موارد یاد شده نیست، از جمله رعایت آزادی‌های مشروع مردم است، مردم در بیان مطالبات به حق خود- در مواردی که خلاف شرع بیّن نباشد – و در اعتراض به تضییع حقوق خود از سوی دیگران و از سوی دولتمردان آزادند.
سیاست گذاری برای آینده بهتر جامعه اسلامی
یکی ازوظایف دولت اسلامی اقدام به بهبود شرایط آینده مسلمانان است.
این برتری هم در عقاید و اخلاق و حقوق است، هم دراوضاع واحوال فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نظامی. بنابر این باید برای دست یافتن به جایگاه برتر در میان جوامع بشری دولت اسلامی سیاست گذاری کند، از سویی عقب ماندگی‌ها را شناسایی و برای جبران آن‌ها برنامه ریزی کند، از سوی دیگر تدابیری بیاندیشد که با دست یافتن به برتری علمی و فناوری آینده جامعه اسلامی نسبت به سایر جوامع بشری بهتر از دیگران شود.
خداوند با نعمت‌های مادی و معنوی خود از انسان‌ها به ویژه مومنان چیزی را دریغ نکرده است، کوشش وزحمات آن‌ها است که آنان را به موقعیت بهتر می‌رساند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا