خبرشورای عالی آموزش و پرورشفقط خبر

بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش با حضور آیت الله مصباحی مقدم برگزار شد.

آیین بزرگداشت یکصدمین سال تأسیس شورای عالی آموزش و پرورش صبح امروز ۱۶ اسفند ماه۱۴۰۰، با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم و غلامحسین حدادعادل اعضای شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و مهدی نوید ادهم دبیرکل سابق شورای عالی آموزش و پرورش در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

در این مراسم از فعالیت های آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم و غلامحسین حداداد عادل در شورای عالی آموزش و پرورش تقدیر بعمل آمد.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم در آیین بزرگداشت یکصدمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش که در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد، با بیان اینکه صد سال از زمان تشکیل شورای معارف گذشته و در این مدت شاهد تحولات بسیاری بوده است گفت: دارالفنون نماد تعلیم و ترییت جدید در ایران و مرهون امیرکبیر است که مبداء و منشاء انتقال علوم و فنون از غرب به ایران شد و طبعا دانش کشور ما مرهون چنین شخصیتی است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش افزود: ۱۰ سال است که سندتحول بنیادین تصویب شده اما هنوز به طور کامل اجرا نشده و نیازمند اهتمام ویژه‌ای است تا زمینه را برای تحول در آموزش و پرورش فراهم کند.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه نقش اول در آموزش و پرورش را معلم ایفا می‌کند و اگر سهمی برای کتاب و برنامه درسی قائل باشیم، باز هم معلم است که با منش و دانش خود بر روند تربیتی و آموزشی دانش آموزان اثرگذار است گفت: باید اهتمام ویژه بر جذب و آموزش معلمان داشته باشیم.

عضو با سابقه شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آنچه امروز در دستور کار قرار دارد تربیت نسل خلاق، مبتکر و پیش برنده است گفت: امروز در اثر تعلیم و تربیت در سطوح مختلف هم در آموزش و پرورش و آموزش عالی شاهد حضور و فعالیت یک نسل خلاق و مبتکر هستیم.

مصباحی مقدم ادامه داد: امیدوارم ما شاهد روند اجرای تکامل سند تحول بنیادین آنطور که انتظار می‌رود باشیم.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا