خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: «سردار سلیمانی» نفس راحت را از رژیم صهیونیستی گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار شهید سلیمانی در برابر کشتار انسان‌های بی‌گناه در منطقه مقابله کرد و با حفظ امنیت و زندگی مردم، اجازه نداد رژیم صهیونیستی نفس راحتی در منطقه بکشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «سلام سردار» رادیو مقاومت، درباره ابعاد ویژه شخصیت سردار شهید سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی الگویی بزرگ برای جامعه، همه مدیران و مسئولان و به ویژه نسل جوان است که در طول ۶۳ سال عمر خود، خدا و خدمت به خلق را مدنظر قرار داده بود.

مصباحی‌مقدم اظهار کرد: عشق الهی تمام وجود حاج قاسم را پر کرده بود و او به‌گونه‌ای به خداوند ایمان داشت که می‌توان گفت عاشق و عارفی بود که در رضای خدا غرق شده بود. او شخصیت خودساخته‌ای داشت که هم کارنامه‌اش در دوران دفاع مقدس درخشان بود و هم بعد از آن به عنوان فرمانده‌ای تأثیرگذار، فعالیت و جهاد خود را ادامه داد.

وی تصریح کرد: کشورهای منطقه نیز از مجاهدت‌ها و تلاش‌های سردار سلیمانی بهره می‌بردند و او با فرماندهی بی‌نظیر خود آن‌ها را هم مورد توجه قرار داده بود. او توانست نیروهای ایرانی، عراقی، فلسطینی و لبنانی زیادی را تربیت کند و به عنوان انسانی آزاده در سایر کشورها از جمله یمن و افغانستان، خدمت زیادی کرد. شهید سلیمانی به هیچ قوم و آیین خاصی محدود نبود و در سطح منطقه مجموعه‌هایی را هدایت و رهبری می‌کرد که ترکیبی از ادیان، طوایف و ملیت‌های مختلف بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی از مردمی حمایت می‌کرد که تحت فشار صهیونیست‌ها قرار گرفته‌ بودند و نقشه‌های شوم آمریکا آن‌ها را به سختی زیادی دچار کرده بود. او در برابر ذبح انسان‌های بی‌گناه مجاهده کرد و برای و با حفظ امنیت و زندگی مردم منطقه، اجازه نداد رژیم صهیونیستی نفس راحتی در منطقه بکشد.

مصباحی‌مقدم تأکید کرد: سردار مقاومت همه نقشه‌های شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرد و بساط مجموعه داعش را بر هم زد. او مرکزیت تروریسم منطقه را از بر هم زد و امنیت را به دست گرفت. در شرایطی قرار داشتیم که خطر، مرزهای کشورمان را نیز تهدید می‌کرد و احتمال حمله داعش به ایران وجود داشت، کما اینکه خودشان اعلام کرده بودند که حضور داعش در عراق و شام مقدمه‌ای است تا به ایران برسیم و شیعیان ایرانی را قتل عام کنیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند قدرت و عزتی داد که فرماندهی سردار سلیمانی همه این دسیسه‌ها را بر هم بزند، بیان کرد: حاج قاسم همچنین دیپلمات و سیاست‌مدار تأثیرگذاری بود. او بود که با نفوذ و تأثیر خود توانست با سران تشکل‌های کُردی صحبت کرده و آن‌ها را قانع کند تا از خواسته خود دست بردارند. او بود که مانع جدا شدن کردستان عراق از خاک این کشور شد و با چنین اقدامی اجازه نداد اسرائیل دیگری در منطقه و در مجاورت کشور ما شکل گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه «پوتین» شخصیتی است که تأثیرپذیری کمی دارد، تأکید کرد: شهید سلیمانی حتی روی پوتین هم اثر گذاشت و او را قانع کرد که در سوریه، پوشش هوایی را بر عهده بگیرد. حاج قاسم کاری کرد که تشکل‌های محور مقاومت در سوریه توانستند کار خود را به خوبی پیش ببرند و به پیش‌روی‌ها ادامه دهند.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: همچنین در شرایطی که بشار اسد در شرایطی خطرناک مورد تهدید تصرف داعش قرار گرفته و چیزی نمانده بود که کاخ او تصرف شود، شهامت سردار سلیمانی و یارانش از جمله شهید همدانی اجازه ادامه ناامنی‌ها را نداد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: حاج قاسم الگوی محور مقاومت است و نسل جوان با نگاه کردن به او می‌تواند ببیند یک انسان چطور می‌تواند محبوب دل‌ها و خدا باشد.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا