خبرفقط خبر

آیت الله مصباحی مقدم: آیت الله حکیم حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی ایران بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله حکیم حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی بود، گفت: ایشان علاقه شدیدی به حضرت امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه‌ای داشت.

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله سید محمدسعید حیکم گفت: این عالم برجسته از فرزندان حضرت آیت الله سید محسن حکیم بود.

آیت الله مصباحی مقدم با بیان اینکه شخصیت های بسیاری در خاندان حکیم مبارز و مجاهد در برابر ستمگری های رژیم بعث عراق بودند، ابراز کرد: آیت الله سید محمدسعید حکیم توسط رژیم بعث عراق و صدام مورد اسارت و شکنجه های شدید قرار گرفته بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دودمان حیکم روحیه مقاومت در برابر جنایت های صدام را داشتند، افزود: آیت الله حکیم از مراجع مبرز شیعه در دوره اخیر بود و  ایشان مقلدان بسیاری در عراق و جهان داشت.

وی آیت الله حکیم را حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی توصیف و اظهار کرد: این عالم بزرگوار اراده و علاقه شدیدی به حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه ای داشت.

آیت الله مصباحی مقدم با بیان اینکه آیت الله حکیم از نهضت انقلاب اسلامی و رهبران ایران دفاع و حمایت می کرد، افزود: ایشان از افراد و علمایی که روحیه مبارزاتی و انقلابی نداشتند، دوری جسته و با رفتار متفاوتی با آنها برخورد داشت.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا