خبرفقط خبر

آیت‌الله مصباحی مقدم: مبارزه با صهیونیسم با هر روشی باید در دستور کار باشد

آیت‌الله مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مبارزه با صهیونیسم را با هر روشی که می‌توانیم باید در دستور کار داشته باشیم. خوشبختانه امروز این مبارزه هم یک امر جهانی شده و هم میان مسلمانان رشد کرده است.

آیت‌الله غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با اهمیت زنده نگه داشتن جایگاه روز قدس و وظیفه کشورهای مسلمان در حمایت از گروه‌های مقاومت و مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: آنچه که در بزرگداشت روز قدس مهم است این است که ملت‌ها به این روز عزیز توجه کنند و مبارزات خودشان را در هر قالبی که می‌توانند نسبت به حمایت از ملت فلسطین و نسبت به مبارزه با رژیم اشغالگر قدس عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: یک روش مبارزه شرکت در راهپیمایی در روز قدس است؛ و الا روش برای مبارزه با این رژیم بسیار گسترده است؛ این روش ها از حمایت معنوی از مردم فلسطین تا حمایت تبلیغاتی، رسانه‌ای، مالی، سیاسی، حتی حمایت آموزش نیروهای رزمنده در فلسطین و حمایت تامین امکانات نظامی را در بر می‌گیرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجموع این اقدامات حمایت‌های گسترده‌ای است که هر ملت و امتی می‌توانند به تناسب ظرفیت خود از آن استفاده کنند. یکی از آن‌ها این است که هر شرکت صهیونیستی تحریم شود و این به عنوان فرهنگ غالب و حاکم در میان جامعه مسلمانان و آزادی خواهان در بیاید. مثلا در ورزش های بین المللی کسی حاضر نشود با ورزشکاران این ژیم مسابقه بدهد، خود این بایکوت یک مبارزه  است؛ کما اینکه اخیرا مجلس ما در این زمینه مصوبه ای داشت. قبل از آن هم فرهنگ حاکم این بود ورزشکاران ما اگر در صحنه‌ای حاضر می شدند با این رژیم  مبارزه نمی کردند و به نوعی ابراز نفرت و  مقابله با رژیم و اتباعش را نشان می دادند.

وی در پایان گفت: مبارزه با صهیونیسم را با هر روشی که می‌توانیم باید در دستور کار داشته باشیم.

خوشبختانه امروز این مبارزه هم یک امر جهانی شده و هم میان مسلمانان رشد کرده است. امروز قدس نه تنها جایگاهش به عنوان یک موضوع  اسلامی بالا رفته است بلکه به موضوع انسانی و بشری تبدیل شده است. روزی ملت فلسطین انتفاضه سنگ را دنبال می کردند الان انتفاضه موشک دارند. هر حمله رژیم اشغالگر قدس به سرزمین فلسطین با موشک پاسخ داده می شود و این خودش  روند رو به پیشرفت است.

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا